Ποιος αμολάει τα άγρια θηρία;

Ένας μύθος επικίνδυνος για τη φύση και τον άνθρωπο...
Ο μύθος ότι "οικολόγοι αμολάνε άγρια ζώα στη φύση" καλά κρατεί και με τη σειρά του δίνει δικαίωμα να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για μια σειρά εγκληματικών ενεργειών όπως η χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων.
Στο κείμενο που ακολουθεί, 17 οικολογικές οργανώσεις τεκμηριώνουν και

  1. Εξηγούν τους βασικούς λόγους που μπορεί να οδηγήσουν λαθεμένα στο συμπέρασμα ότι «έχει παρέμβει ανθρώπινο χέρι στη φύση», δηλαδή ότι έχει γίνει «απελευθέρωση άγριων ζώων».

  2. Περιγράφουν τις ελάχιστες εξαιρέσεις στις οποίες γίνονται επίσημες και φανερές απελευθερώσεις ζώων.

  3. Αναλύουν τους λόγους γιατί η «απελευθέρωση άγριων ζώων» είναι πρακτικά αδύνατη, κι ότι ακόμα κι αν ήταν εφικτή, δε θα την επιθυμούσε κανένας πραγματικός οικολόγος, γιατί θα είχε πολύ σοβαρούς κινδύνους για τη φύση.

  4. Τέλος, κοιτάνε τις αιτίες του πραγματικού προβλήματος και ζητάνε τη δική σας βοήθεια για να γκρεμιστεί ο επικίνδυνος μύθος.

ΟΧΙ στην αιχμαλωσία κητωδών

Η Δράση για τη Άγρια Ζωή συνυπογράφει την 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ ΚΗΤΩΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

η οποία συντάχτηκε από την Πρωτοβουλία Κατά της Αιχμαλωσίας των Κητωδών και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) στις 3 Σεπτεμβρίου 2014.

Αλληλεγγύη στον "Οδυσσέα"

Ο Οδυσσέας είναι ένα εθελοντικό σχολείο ελληνικής και ξένων γλωσσών σε μετανάστες και ντόπιους.

Ο Οδυσσέας είναι μια ομάδα σαν και εμάς: Αυτοοργάνωση, γνήσιος εθελοντισμός, προσφορά εκεί που το κράτος δεν φτάνει, δόσιμο ψυχής σε συνοδοιπόρους μας σ'αυτή τη ζωή, οικονομική στήριξη μόνο από μέλη και φίλους...
Τα κοινά σημεία μας είναι πολλά και ας μην φαίνονται με την πρώτη ματιά.
Τους στηρίζουμε και στεκόμαστε δίπλα τους στον αγώνα τους για δικαίωση. Σαν ελάχιστο δείγμα αλληλεγγύης υπογράφουμε το παρακάτω ψήφισμα και καλούμε όλους τους φίλους μας να συμπαρασταθούν στον δίκαιο αγώνα τους.


Ψήφισμα φορέων, οργανώσεων και συλλογικοτήτων για το Σχολείο Αλληλεγγύης “Οδυσσέας”

Ο «Οδυσσέας», το παλιότερο και μεγαλύτερο εθελοντικό σχολείο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, αναπόσπαστο και ενεργό κομμάτι του εκπαιδευτικού και αντιρατσιστικού κινήματος την τελευταία δεκαπενταετία, βρίσκεται αντιμέτωπος με το μακρύ χέρι του κράτους, ενός κράτους που εμφανίζεται όλο και πιο εχθρικό απέναντι σε κάθε προσπάθεια έμπρακτης αλληλεγγύης και αυτοοργάνωσης.

Επανένταξη τσακαλιού στη Β, Χαλκιδική

On Sunday 28th April 2013, three environmental NGOs, “Action for Wildlife”, “EKPAZ” and “Callisto” in collaboration with the Management Agency of Koronia-Volvi protected area and the Forestry Department of Stavros successfully completed the rehabilitation of a juvenile jackal at the Stavros-Olympiada area.

Up to now, very few rehabilitations of jackals have taken place in Greece, a fact that implies the difficultness and great value of such a project. Information about the incident can be found in the press release [1]. In summary, the young mammal was found last summer seriously injured because of a car accident somewhere between Stavros and Olympiada. Since then and until its release to tit natural habitat, a long-term collaboration between the above mentioned groups, but also volunteer vets, began so that the jackal could be able to be released to its natural habitat.

This whole project, its scientific substantiation and validation, the collaboration, effort and energy put by all these people without personal gain and the long-term action of these groups, but more importantly the love and respect towards animals, come to meet two things:

Fistly, it replies to all the inaccuracies or (in a polite way) “blah-blah” anyone come out with, especially members of the Greek parliament do about “….ecologists that release hybrids… in Greece’s natural habitats”. And more importantly when these are said by people whose words and actions are characterized by hatred. Respect towards the other species that inhabit the planet and ecology are principles that presuppose the respect to human rights and belief in equality of all human beings.
Concequently it is at least comical, but also utterly dangerous, people who hate or spread lies to be presented as “ecologists”.

Secondly and most importantly, this release / rehabilitation symbolically answers to the destruction caused by gold mining at the North Chalkidiki forest systems. The place that the gold-mining companies are going to ultimately destroy is valuable both environmentally and economically and its value rests in the life that inhabits there. The forest system and its wildlife is the wealth of this place, along with the people and their health. A big number of scientific studies prove the inner value of this forest system and the great negative impact the open gold-mining will have on it. At this very place we “enhance” life and do not destroy it. We support the continuation of life at the ancient forest of North Chalkidiki with all of our power.

Action for Wildlife silently continues its work based on the unfaltering keystone of respecting life in all living creatures and the solidarity between people.
29-04-2013

 


[3] Ενδεικτικά και σε συνδυασμό με την απελευθέρωση του τσακαλιού αναφέρουμε την έρευνα της Καλλιστώ για το τσακάλι και το λύκο στην περιοχή: http://www.callisto.gr/docs/Petridou_Wolf_Jackal_GoldMines_Chalkidiki.pdf

 

 

Διαβάστε και κατεβάστε όλο το κείμενο σε pdf μορφή από εδώ

 

Εμπορία άγριων – εξωτικών ζώων

 

Περιβαλλοντικό έγκλημα με φιλοζωικό περιτύλιγμα

 

1.Τι είναι το εμπόριο εξωτικών και άγριων ζώων

 

Είναι μια επιχείρηση με μεγάλο πεδίο δράσης. Το ελεφαντόδοντο χρησιμοποιείται για κοσμήματα, ενώ τα μέλη από τίγρεις και ρινόκερους αξιοποιούνται στην παραδοσιακή ιατρική των ασιατικών χωρών. Οι γούνες ζώων, π.χ. λεοπαρδάλεων, πολικών αρκούδων, αλεπούδων κ.α. πωλούνται πολύ ακριβά. Επιπλέον, σπάνια ερπετά, πτηνά, ψάρια και θηλαστικά πωλούνται ως κατοικίδια. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδας της cites (Σύμβαση για το Διεθνές Εμπόριο Απειλούμενων Ειδών της Άγριας Πανίδας και Χλωρίδας), οι πρώτες αναφορές για εμπορία άγριων ζώων ως κατοικίδια, έγιναν στα μέσα του 19ου αιώνα και αφορούσαν τη μεταφορά εξωτικών πουλιών από την Αφρική, την Ασία, την Κεντρική και Νότια Αμερική προς αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Το εμπόριο αυτό δεν θεωρείτο παράνομο και αυξανόταν συνεχώς.

 

Στην σημερινή εποχή εξακολουθεί να ευδοκιμεί το εμπόριο άγριων-εξωτικών ειδών. Το είδος του εμπορίου αυτού, που πλέον χαρακτηρίστηκε ως παράνομο, τρέφεται είτε από την ματαιοδοξία των ανθρώπων για απόκτηση ενός όμορφου ή επικινδύνου ζώου, είτε από την ανάγκη του να νιώσει την φύση πιο κοντά του.

 

Το λαθρεμπόριο των ζώων, σύμφωνα με μελέτες, είναι το τρίτο μεγαλύτερο λαθρεμπόριο παγκοσμίως με καθαρά κέρδη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη άμεση απειλή για τα είδη, μετά την καταστροφή του φυσικού τους περιβάλλοντος. Ως αποτέλεσμα του παράνομου εμπορίου, πολλά από τα είδη που διακινούνται απειλούνται με εξαφάνιση. Το παράνομο εμπόριο άγριας πανίδας περιλαμβάνει τη σύλληψη των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον και τη διακίνηση τόσο ζωντανών ζώων όσο και μελών αυτών, τα οποία αφαιρούνται αφού το ζώο θανατωθεί.

 

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν εισαχθεί εξωτικά είδη, κατά κύριο λόγο ως κατοικίδια. Στη χώρα μας, λόγω διαφόρων συνθηκών (μόδα, πρεστίζ, τηλεόραση κ.α.) παρατηρούμε μια αύξηση στον αριθμό των ιδιοκτητών κατοικίδιων, αγρίων και εξωτικών ζώων.

 

Αλήθεια όμως, ξέρουμε για ποια είδη μιλάμε όταν λέμε άγρια και εξωτικά?

Ενάντια στην βιομηχανία γούνας και την εκμετάλλευση των ζώων

To Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012  πραγματοποιήθηκε πορεία από αντισπισιστές-αντισπισίστριες (ομάδα ανθρώπων που δεν θεωρούν τον άνθρωπο ως ανώτερο από τα υπόλοιπα είδη ζωής) στην Αθήνα ενάντια στις γούνες.

Η πορεία αποτελούνταν από κόσμο που "πλέον δεν βολεύετε στα blogs και τις internetικες πολυθρόνες", καθώς και από άτομα του ευρύτερου αναρχικού χώρου. Ο κόσμος πέρασε από τις οδούς Μητροπόλεως και Πανδρόσου, όπου ακτιβιστές πέταξαν μπογιές σε βιτρίνες και κάνανε stencil στους τοίχους των καταστημάτων που εμπορεύονται γούνα, σε ένδειξη εναντίωσης στην βάναυση μεταχείριση των γουνοφόρων ζώων. Η πορεία κατευθυνόμενη προς την Ερμού δέχτηκε σφοδρή επίθεση από τα ΜΑΤ, δείχνοντας έτσι για άλλη μια φορά, όπως και στις διαδηλώσεις ενάντια στα λατομεία χρυσού στην Χαλκιδική, το πρόσωπο της αστυνομίας και του κράτους απέναντι σε κάθε οικολογική παρέμβαση, με αποτέλεσμα να υπάρχουν 6 τραυματίες και να διαλυθεί η πορεία.

Σαν σωματείο το οποίο ασχολείται με την οικολογία και την προστασία των ζώων καταγγέλλουμε την κρατική-αστυνομική βία που για άλλη μια φορά στέκεται απέναντι στους ανθρώπους που δεν συμφωνούν με πρακτικές οι οποίες στρέφονται σε βάρος των ζώων και της φύσης.

SchoolsEndCaptivity

Μαθητές σε δράση...
Μποϋκατάρουν το δελφινάριο στο Αττικό Πάρκο και στηρίζουν τη πανευρωπαϊκή απαγόρευση αιχμαλψσίας κητωδών.
Αναδημοσιεύουμε από τις πληροφορίες της σελίδας τους (https://www.facebook.com/SchoolsEndCaptivity) στο facebook:

"Είμαστε μία ομάδα μαθητών από το International School of Athens. Έχουμε ξεκινήσει μία εκστρατεία μέσα από το σχολείο μας με σκοπό να μποϋκοτάρουμε το δελφινάριο στο Αττικό Πάρκο και στηρίζουμε μία πανευρωπαϊκή απαγόρευση της αιχμαλωσίας των κητωδών.

Η Ελλάδα με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα απαγορεύει τη χρησιμοποίηση ζώων σε παραστάσεις. Το Αττικό Πάρκο όμως συνεχίζει καθημερινά να χρησιμοποιεί δελφίνια σε παραστάσεις για το κοινό με τη δικαιολογία ότι αυτές είναι εκπαιδευτικές. Εμείς, και άλλοι μαθητές σαν και εμάς, δεν θα επιτρέψουμε να μας χρησιμοποιήσουν σε μία προσπάθεια να νομιμοποιήσουν την συνεχιζόμενη αυτή εκμετάλλευση.

Δεν υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος από τη διατήρηση κητωδών σε αιχμαλωσία. Η αιχμαλωσία κητωδών, νομιμοποιεί επικίνδυνα την άποψη, ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται άλλες μορφές ζωής. Λαμβάνοντας υπόψη την συνεχιζόμενη καταστροφή του πλανήτη, και το γεγονός ότι είμαστε στη αρχή μίας μαζικής εξαφάνισης ειδών, καθώς και τις προκλήσεις που εμείς οι νέοι άνθρωποι αντιμετωπίζουμε, αυτό δεν είναι το μάθημα που πρέπει να διδασκόμαστε. Αντιθέτως είναι αναγκαίο να διδαχθούμε το σεβασμό προς τα άλλα πλάσματα και το δικαίωμά τους να ζουν ελεύθερα και με αξιοπρέπεια.

Ελπίζουμε ότι αυτή η εκστρατεία θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία και ότι και άλλοι μαθητές θα ενωθούν με εμάς απαιτώντας τον ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ και ότι τέτοια εκμετάλλευση δεν θα μεταμφιεστεί σε εκπαιδευτική."

Απαγόρευση κυνηγιού στα καμένα

 

Για άλλη μια φορά η Χίος τυλίχτηκε στις φλόγες. Αυτή τη φορά κάηκαν 150000 περίπου στρέμματα γης με φυσική βλάστηση και αγροτικές καλλιέργειες. Πέρα όμως από την καταστροφή της βλάστησης και τη ζημιά που υπέστει η οικονομία του νησιού, σοβαρότατα προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στην πανίδα του. Πλήθος ζώων κάηκαν ενώ όσα επέζησαν θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης αναζητώντας καταφύγιο στα άκαυτα τμήματα βλάστησης που απέμειναν στο νησί. Σε αυτές τις περιπτώσεις το στρες που αντιμετωπίζουν τα ζώα αναζητώντας νέο καταφύγιο και καινούργιες περιοχές τροφοληψίας είναι ιδιαίτερα μεγάλο, ενώ παράλληλα αυξάνεται τόσο ο ενδοειδικός όσο και ο διαειδικός ανταγωνισμός στα διάφορα είδη.

 

Ταυτόχρονα την περίοδο αυτή περνάν από το νησί εκατομμύρια πουλιά μεταναστεύοντας προς το νότο όπου θα έχουν να αντιμετωπίσουν πέρα από τις ξόβεργες, σοβαρό πρόβλημα παράνομης θήρευσης που η πολιτεία δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει, και ένα τελείως πρωτόγνωρο και αφιλόξενο για αυτά τοπίο, δυσχαιρένοντας το μεταναστευτικό τους ταξείδι.

 

Η πολιτεία ως πρώτη αντίδραση αποφάσισε την αναστολή του κυνηγιού μόνο για έξι ημέρες και στη συνέχεια ίσως ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων ΜΚΟ και τοπικών φορέων προχώρησε στην απαγόρευση του κυνηγιού στην καμμένη έκταση για τρία έτη. Η απόφαση αυτή θεωρούμε ότι δεν είναι επαρκής και πως θα πρέπει να απαγορευτεί το κυνήγι σε όλο το νησί και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δείτε επίσης και το σχετικό δελτίο τύπου του Φιλοζωικού Συλλόγου Χίου.


Από την Ολυμπιάδα του 1996 στις Σκουριές του 2012 οι αγώνες ενάντια στα μεταλλεία χρυσού συνεχίζονται.

Οι κάτοικοι της Βόρειας Χαλκιδικής γνωρίζουν πολύ καλά τα αποτελέσματα που θα επιφέρουν τα έργα εξορύξεων χρυσού. Γι αυτό και δεν διαπραγματεύονται τις πρόσκαιρες θέσεις εργασίας με την υγεία τους και την περιβαλλοντική υποβάθμιση του τόπου τους. Συνεχίζουν να αντιστέκονται. Αυτή τη φορά τα φυλάκιά τους έχουν στηθεί στη θέση Σκουριές, στο όρος Κάκαβος, 3 χιλιόμετρα έξω από το χωριό Μεγάλη Παναγία.

 

Η Δράση για την Άγρια Ζωή στηρίζει τις προσπάθειες των κατοίκων της περιοχής και δηλώνει αλληλέγγυα των αγώνων ενάντια στην υποβάθμιση του τόπου.

 

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τέτοιων έργων είναι γνωστές.

Οι τάσεις της μόδας και φέτος το χειμώνα ξαναφέρνουν στις πασαρέλες και τις βιτρίνες τη γούνα με τη μορφή παλτού, γιλέκου ή στολιδιού σε κουκούλες, γιακάδες και τσάντες. Αυτό το “έργο υψηλής ποιότητας και τεχνικής” --όπως χαρακτηρίζεται από το Ελληνικό κέντρο γούνας-- αναμένεται να “κλέψει την παράσταση”, “να μονοπωλήσει τα βλέμματα” και να “αποκαλύψει στο κοινό το πιο γοητευτικό της πρόσωπο” όπως περιγράφει η νέα διαφημιστική καμπάνια για την 37η ΔΙΕΘΝΗ ΈΚΘΕΣΗ ΓΟΥΝΑΣ που θα πραγματοποιηθεί στην ΚΑΣΤΟΡΙΑ το Μάιο του 2012.

 

Πίσω από τα φώτα, την λάμψη, την κομψότητα και την δήθεν κοινωνική ανάδειξη η γούνα ντροπιάζει τον πολιτισμό μας αποτελώντας αιτία θανάτου εκατομμυρίων ψυχών κάθε χρόνο.

 

Ζώα όπως το μινκ, το τσιντσιλά, το ρακούν εκτρέφονται σε φάρμες ενώ άγρια ζώα όπως αλεπού, φώκια, αιχμαλωτίζονται από το φυσικό τους περιβάλλον με μοναδικό σκοπό να προσφέρουν την γούνα τους –το τρίχωμά τους-για να διακοσμήσουν ένα ρούχο ή ένα αξεσουάρ υπηρετώντας την ανθρώπινη ματαιοδοξία.

 

Σε αυτά τα ζώα προστίθενται και άλλα πολλά και ακόμα πιο γνωστά είδη όπως ο σκύλος και η γάτα που στην Κίνα νόμιμα θανατώνονται για την γούνα τους.

Page 1 of 2

Ημερολόγιο 2017

Υποστηρικτές

GTranslate

Δράση σε Video

Δράση σε Video

Δράση σε Ντοκυμαντερ

Δράση σε Ντοκυμαντερ

Αναμνηστικά από τη Δράση

Καθημερινές Ιστορίες

Καθημερινές Ιστορίες