Ποιος αμολάει τα άγρια θηρία;

Ένας μύθος επικίνδυνος για τη φύση και τον άνθρωπο...
Ο μύθος ότι "οικολόγοι αμολάνε άγρια ζώα στη φύση" καλά κρατεί και με τη σειρά του δίνει δικαίωμα να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για μια σειρά εγκληματικών ενεργειών όπως η χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων.
Στο κείμενο που ακολουθεί, 17 οικολογικές οργανώσεις τεκμηριώνουν και

  1. Εξηγούν τους βασικούς λόγους που μπορεί να οδηγήσουν λαθεμένα στο συμπέρασμα ότι «έχει παρέμβει ανθρώπινο χέρι στη φύση», δηλαδή ότι έχει γίνει «απελευθέρωση άγριων ζώων».

  2. Περιγράφουν τις ελάχιστες εξαιρέσεις στις οποίες γίνονται επίσημες και φανερές απελευθερώσεις ζώων.

  3. Αναλύουν τους λόγους γιατί η «απελευθέρωση άγριων ζώων» είναι πρακτικά αδύνατη, κι ότι ακόμα κι αν ήταν εφικτή, δε θα την επιθυμούσε κανένας πραγματικός οικολόγος, γιατί θα είχε πολύ σοβαρούς κινδύνους για τη φύση.

  4. Τέλος, κοιτάνε τις αιτίες του πραγματικού προβλήματος και ζητάνε τη δική σας βοήθεια για να γκρεμιστεί ο επικίνδυνος μύθος.

ΟΧΙ στην αιχμαλωσία κητωδών

Η Δράση για τη Άγρια Ζωή συνυπογράφει την 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ ΚΗΤΩΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

η οποία συντάχτηκε από την Πρωτοβουλία Κατά της Αιχμαλωσίας των Κητωδών και υποβλήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) στις 3 Σεπτεμβρίου 2014.

Αλληλεγγύη στον "Οδυσσέα"

Ο Οδυσσέας είναι ένα εθελοντικό σχολείο ελληνικής και ξένων γλωσσών σε μετανάστες και ντόπιους.

Ο Οδυσσέας είναι μια ομάδα σαν και εμάς: Αυτοοργάνωση, γνήσιος εθελοντισμός, προσφορά εκεί που το κράτος δεν φτάνει, δόσιμο ψυχής σε συνοδοιπόρους μας σ'αυτή τη ζωή, οικονομική στήριξη μόνο από μέλη και φίλους...
Τα κοινά σημεία μας είναι πολλά και ας μην φαίνονται με την πρώτη ματιά.
Τους στηρίζουμε και στεκόμαστε δίπλα τους στον αγώνα τους για δικαίωση. Σαν ελάχιστο δείγμα αλληλεγγύης υπογράφουμε το παρακάτω ψήφισμα και καλούμε όλους τους φίλους μας να συμπαρασταθούν στον δίκαιο αγώνα τους.


Ψήφισμα φορέων, οργανώσεων και συλλογικοτήτων για το Σχολείο Αλληλεγγύης “Οδυσσέας”

Ο «Οδυσσέας», το παλιότερο και μεγαλύτερο εθελοντικό σχολείο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, αναπόσπαστο και ενεργό κομμάτι του εκπαιδευτικού και αντιρατσιστικού κινήματος την τελευταία δεκαπενταετία, βρίσκεται αντιμέτωπος με το μακρύ χέρι του κράτους, ενός κράτους που εμφανίζεται όλο και πιο εχθρικό απέναντι σε κάθε προσπάθεια έμπρακτης αλληλεγγύης και αυτοοργάνωσης.

Επανένταξη τσακαλιού στη Β, Χαλκιδική

Την Κυριακή 28 Απριλίου 2013, τρεις περιβαλλοντικές οργανώσεις, η Δράση για την Άγρια Ζωή, το ΕΚΠΑΖ και η Καλλιστώ σε συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Λιμνών Κορώνειας Βόλβης και το Δασαρχείο Σταυρού ολοκλήρωσαν την προσπάθεια επανένταξης ενός νεαρού τσακαλιού στην περιοχή Σταυρού-Ολυμπιάδας.

 

Έχουν γίνει μέχρι τώρα ελάχιστες επανεντάξεις τσακαλιών στην Ελλάδα κάτι που από μόνο του φανερώνει τη δυσκολία αλλά και τη αξία του εγχειρήματος. Πληροφορίες για το συγκεκριμένο περιστατικό γράφτηκαν στο δελτίο τύπου[1], περιληπτικά αναφέρουμε ότι το μικρό ζώο βρέθηκε το περασμένο καλοκαίρι πολύ σοβαρά τραυματισμένο από τροχαίο ατύχημα μεταξύ Σταυρού και Ολυμπιάδος. Από τότε μέχρι την απελευθέρωσή του ξεκίνησε μια μακρόχρονη συνεργασία ανάμεσα σε όλους τους παραπάνω φορείς αλλά και σε εθελοντές ιδιώτες κτηνιάτρους ώστε το ζώο να είναι έτοιμο να επανενταχθεί στο φυσικό του περιβάλλον.

 

Όλο αυτό το εγχείρημα, η συνεργασία, ο κόπος και η ενέργεια που έδωσαν τόσοι άνθρωποι χωρίς προσωπικό αντάλλαγμα, η επιστημονική τεκμηρίωσή του, η εγκυρότητα και η πολύχρονη δράση τόσων φορέων αλλά κυρίως η αγάπη και ο σεβασμός στα ζώα έρχεται να απαντήσει σε δύο πράγματα:

 

Διαβάστε και κατεβάστε όλο το κείμενο σε pdf μορφή από εδώ

 

Εμπορία άγριων – εξωτικών ζώων

 

Περιβαλλοντικό έγκλημα με φιλοζωικό περιτύλιγμα

 

1.Τι είναι το εμπόριο εξωτικών και άγριων ζώων

 

Είναι μια επιχείρηση με μεγάλο πεδίο δράσης. Το ελεφαντόδοντο χρησιμοποιείται για κοσμήματα, ενώ τα μέλη από τίγρεις και ρινόκερους αξιοποιούνται στην παραδοσιακή ιατρική των ασιατικών χωρών. Οι γούνες ζώων, π.χ. λεοπαρδάλεων, πολικών αρκούδων, αλεπούδων κ.α. πωλούνται πολύ ακριβά. Επιπλέον, σπάνια ερπετά, πτηνά, ψάρια και θηλαστικά πωλούνται ως κατοικίδια. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδας της cites (Σύμβαση για το Διεθνές Εμπόριο Απειλούμενων Ειδών της Άγριας Πανίδας και Χλωρίδας), οι πρώτες αναφορές για εμπορία άγριων ζώων ως κατοικίδια, έγιναν στα μέσα του 19ου αιώνα και αφορούσαν τη μεταφορά εξωτικών πουλιών από την Αφρική, την Ασία, την Κεντρική και Νότια Αμερική προς αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Το εμπόριο αυτό δεν θεωρείτο παράνομο και αυξανόταν συνεχώς.

 

Στην σημερινή εποχή εξακολουθεί να ευδοκιμεί το εμπόριο άγριων-εξωτικών ειδών. Το είδος του εμπορίου αυτού, που πλέον χαρακτηρίστηκε ως παράνομο, τρέφεται είτε από την ματαιοδοξία των ανθρώπων για απόκτηση ενός όμορφου ή επικινδύνου ζώου, είτε από την ανάγκη του να νιώσει την φύση πιο κοντά του.

 

Το λαθρεμπόριο των ζώων, σύμφωνα με μελέτες, είναι το τρίτο μεγαλύτερο λαθρεμπόριο παγκοσμίως με καθαρά κέρδη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη άμεση απειλή για τα είδη, μετά την καταστροφή του φυσικού τους περιβάλλοντος. Ως αποτέλεσμα του παράνομου εμπορίου, πολλά από τα είδη που διακινούνται απειλούνται με εξαφάνιση. Το παράνομο εμπόριο άγριας πανίδας περιλαμβάνει τη σύλληψη των ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον και τη διακίνηση τόσο ζωντανών ζώων όσο και μελών αυτών, τα οποία αφαιρούνται αφού το ζώο θανατωθεί.

 

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν εισαχθεί εξωτικά είδη, κατά κύριο λόγο ως κατοικίδια. Στη χώρα μας, λόγω διαφόρων συνθηκών (μόδα, πρεστίζ, τηλεόραση κ.α.) παρατηρούμε μια αύξηση στον αριθμό των ιδιοκτητών κατοικίδιων, αγρίων και εξωτικών ζώων.

 

Αλήθεια όμως, ξέρουμε για ποια είδη μιλάμε όταν λέμε άγρια και εξωτικά?

Ενάντια στην βιομηχανία γούνας και την εκμετάλλευση των ζώων

To Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012  πραγματοποιήθηκε πορεία από αντισπισιστές-αντισπισίστριες (ομάδα ανθρώπων που δεν θεωρούν τον άνθρωπο ως ανώτερο από τα υπόλοιπα είδη ζωής) στην Αθήνα ενάντια στις γούνες.

Η πορεία αποτελούνταν από κόσμο που "πλέον δεν βολεύετε στα blogs και τις internetικες πολυθρόνες", καθώς και από άτομα του ευρύτερου αναρχικού χώρου. Ο κόσμος πέρασε από τις οδούς Μητροπόλεως και Πανδρόσου, όπου ακτιβιστές πέταξαν μπογιές σε βιτρίνες και κάνανε stencil στους τοίχους των καταστημάτων που εμπορεύονται γούνα, σε ένδειξη εναντίωσης στην βάναυση μεταχείριση των γουνοφόρων ζώων. Η πορεία κατευθυνόμενη προς την Ερμού δέχτηκε σφοδρή επίθεση από τα ΜΑΤ, δείχνοντας έτσι για άλλη μια φορά, όπως και στις διαδηλώσεις ενάντια στα λατομεία χρυσού στην Χαλκιδική, το πρόσωπο της αστυνομίας και του κράτους απέναντι σε κάθε οικολογική παρέμβαση, με αποτέλεσμα να υπάρχουν 6 τραυματίες και να διαλυθεί η πορεία.

Σαν σωματείο το οποίο ασχολείται με την οικολογία και την προστασία των ζώων καταγγέλλουμε την κρατική-αστυνομική βία που για άλλη μια φορά στέκεται απέναντι στους ανθρώπους που δεν συμφωνούν με πρακτικές οι οποίες στρέφονται σε βάρος των ζώων και της φύσης.

SchoolsEndCaptivity

Μαθητές σε δράση...
Μποϋκατάρουν το δελφινάριο στο Αττικό Πάρκο και στηρίζουν τη πανευρωπαϊκή απαγόρευση αιχμαλψσίας κητωδών.
Αναδημοσιεύουμε από τις πληροφορίες της σελίδας τους (https://www.facebook.com/SchoolsEndCaptivity) στο facebook:

"Είμαστε μία ομάδα μαθητών από το International School of Athens. Έχουμε ξεκινήσει μία εκστρατεία μέσα από το σχολείο μας με σκοπό να μποϋκοτάρουμε το δελφινάριο στο Αττικό Πάρκο και στηρίζουμε μία πανευρωπαϊκή απαγόρευση της αιχμαλωσίας των κητωδών.

Η Ελλάδα με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα απαγορεύει τη χρησιμοποίηση ζώων σε παραστάσεις. Το Αττικό Πάρκο όμως συνεχίζει καθημερινά να χρησιμοποιεί δελφίνια σε παραστάσεις για το κοινό με τη δικαιολογία ότι αυτές είναι εκπαιδευτικές. Εμείς, και άλλοι μαθητές σαν και εμάς, δεν θα επιτρέψουμε να μας χρησιμοποιήσουν σε μία προσπάθεια να νομιμοποιήσουν την συνεχιζόμενη αυτή εκμετάλλευση.

Δεν υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος από τη διατήρηση κητωδών σε αιχμαλωσία. Η αιχμαλωσία κητωδών, νομιμοποιεί επικίνδυνα την άποψη, ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται άλλες μορφές ζωής. Λαμβάνοντας υπόψη την συνεχιζόμενη καταστροφή του πλανήτη, και το γεγονός ότι είμαστε στη αρχή μίας μαζικής εξαφάνισης ειδών, καθώς και τις προκλήσεις που εμείς οι νέοι άνθρωποι αντιμετωπίζουμε, αυτό δεν είναι το μάθημα που πρέπει να διδασκόμαστε. Αντιθέτως είναι αναγκαίο να διδαχθούμε το σεβασμό προς τα άλλα πλάσματα και το δικαίωμά τους να ζουν ελεύθερα και με αξιοπρέπεια.

Ελπίζουμε ότι αυτή η εκστρατεία θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία και ότι και άλλοι μαθητές θα ενωθούν με εμάς απαιτώντας τον ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ και ότι τέτοια εκμετάλλευση δεν θα μεταμφιεστεί σε εκπαιδευτική."

Απαγόρευση κυνηγιού στα καμένα

 

Για άλλη μια φορά η Χίος τυλίχτηκε στις φλόγες. Αυτή τη φορά κάηκαν 150000 περίπου στρέμματα γης με φυσική βλάστηση και αγροτικές καλλιέργειες. Πέρα όμως από την καταστροφή της βλάστησης και τη ζημιά που υπέστει η οικονομία του νησιού, σοβαρότατα προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στην πανίδα του. Πλήθος ζώων κάηκαν ενώ όσα επέζησαν θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης αναζητώντας καταφύγιο στα άκαυτα τμήματα βλάστησης που απέμειναν στο νησί. Σε αυτές τις περιπτώσεις το στρες που αντιμετωπίζουν τα ζώα αναζητώντας νέο καταφύγιο και καινούργιες περιοχές τροφοληψίας είναι ιδιαίτερα μεγάλο, ενώ παράλληλα αυξάνεται τόσο ο ενδοειδικός όσο και ο διαειδικός ανταγωνισμός στα διάφορα είδη.

 

Ταυτόχρονα την περίοδο αυτή περνάν από το νησί εκατομμύρια πουλιά μεταναστεύοντας προς το νότο όπου θα έχουν να αντιμετωπίσουν πέρα από τις ξόβεργες, σοβαρό πρόβλημα παράνομης θήρευσης που η πολιτεία δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει, και ένα τελείως πρωτόγνωρο και αφιλόξενο για αυτά τοπίο, δυσχαιρένοντας το μεταναστευτικό τους ταξείδι.

 

Η πολιτεία ως πρώτη αντίδραση αποφάσισε την αναστολή του κυνηγιού μόνο για έξι ημέρες και στη συνέχεια ίσως ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων ΜΚΟ και τοπικών φορέων προχώρησε στην απαγόρευση του κυνηγιού στην καμμένη έκταση για τρία έτη. Η απόφαση αυτή θεωρούμε ότι δεν είναι επαρκής και πως θα πρέπει να απαγορευτεί το κυνήγι σε όλο το νησί και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δείτε επίσης και το σχετικό δελτίο τύπου του Φιλοζωικού Συλλόγου Χίου.


Από την Ολυμπιάδα του 1996 στις Σκουριές του 2012 οι αγώνες ενάντια στα μεταλλεία χρυσού συνεχίζονται.

Οι κάτοικοι της Βόρειας Χαλκιδικής γνωρίζουν πολύ καλά τα αποτελέσματα που θα επιφέρουν τα έργα εξορύξεων χρυσού. Γι αυτό και δεν διαπραγματεύονται τις πρόσκαιρες θέσεις εργασίας με την υγεία τους και την περιβαλλοντική υποβάθμιση του τόπου τους. Συνεχίζουν να αντιστέκονται. Αυτή τη φορά τα φυλάκιά τους έχουν στηθεί στη θέση Σκουριές, στο όρος Κάκαβος, 3 χιλιόμετρα έξω από το χωριό Μεγάλη Παναγία.

 

Η Δράση για την Άγρια Ζωή στηρίζει τις προσπάθειες των κατοίκων της περιοχής και δηλώνει αλληλέγγυα των αγώνων ενάντια στην υποβάθμιση του τόπου.

 

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τέτοιων έργων είναι γνωστές.

Οι τάσεις της μόδας και φέτος το χειμώνα ξαναφέρνουν στις πασαρέλες και τις βιτρίνες τη γούνα με τη μορφή παλτού, γιλέκου ή στολιδιού σε κουκούλες, γιακάδες και τσάντες. Αυτό το “έργο υψηλής ποιότητας και τεχνικής” --όπως χαρακτηρίζεται από το Ελληνικό κέντρο γούνας-- αναμένεται να “κλέψει την παράσταση”, “να μονοπωλήσει τα βλέμματα” και να “αποκαλύψει στο κοινό το πιο γοητευτικό της πρόσωπο” όπως περιγράφει η νέα διαφημιστική καμπάνια για την 37η ΔΙΕΘΝΗ ΈΚΘΕΣΗ ΓΟΥΝΑΣ που θα πραγματοποιηθεί στην ΚΑΣΤΟΡΙΑ το Μάιο του 2012.

 

Πίσω από τα φώτα, την λάμψη, την κομψότητα και την δήθεν κοινωνική ανάδειξη η γούνα ντροπιάζει τον πολιτισμό μας αποτελώντας αιτία θανάτου εκατομμυρίων ψυχών κάθε χρόνο.

 

Ζώα όπως το μινκ, το τσιντσιλά, το ρακούν εκτρέφονται σε φάρμες ενώ άγρια ζώα όπως αλεπού, φώκια, αιχμαλωτίζονται από το φυσικό τους περιβάλλον με μοναδικό σκοπό να προσφέρουν την γούνα τους –το τρίχωμά τους-για να διακοσμήσουν ένα ρούχο ή ένα αξεσουάρ υπηρετώντας την ανθρώπινη ματαιοδοξία.

 

Σε αυτά τα ζώα προστίθενται και άλλα πολλά και ακόμα πιο γνωστά είδη όπως ο σκύλος και η γάτα που στην Κίνα νόμιμα θανατώνονται για την γούνα τους.

Ημερολόγιο 2017

Υποστηρικτές

GTranslate

Δράση σε Video

Δράση σε Video

Δράση σε Ντοκυμαντερ

Δράση σε Ντοκυμαντερ

Αναμνηστικά από τη Δράση

Καθημερινές Ιστορίες

Καθημερινές Ιστορίες